ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه

گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان ، ورق گالوانیزه فجر کاشان ، ورق گالوانیزه هفت الماس ، ورق گالوانیزه شهرکرد ، ورق گالوانیزه تاراز (شهرکرد) ، ورق گالوانیزه اشتهارد ،ورق روی اندود ساوه ، ورق گالوانیزه سمنان
کارخانه ورق های گالوانیزه خارجی :
ورق گالوانیزه چین ، ورق گالوانیزه قزاقستان ، ورق گالوانیزه کره ای ، ورق گالوانیزه هند(ایثار) ، ورق گالوانیزه امارات

کارخانه ورق های گالوانیزه ایرانی

گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان ، ورق گالوانیزه فجر کاشان ، ورق گالوانیزه هفت الماس ، ورق گالوانیزه شهرکرد ، ورق گالوانیزه تاراز (شهرکرد) ، ورق گالوانیزه اشتهارد ،ورق روی اندود ساوه ، ورق گالوانیزه سمنان

کارخانه ورق های گالوانیزه خارجی

ورق گالوانیزه از نظر ضخامت، عرض، برند، حالت و محل تحویل متفاوت هستند. قیمت ورق گالوانیزه نیز بر اساس این عوامل تعیین می‌شود.

کوتینگ چیست ؟

نبشـی ها از لحاظ نوع تولید به دو نوع تقسیم می شوند:
نبشی پرسی : این نبشی را از یک ورق با طول ۶ متر که از وسط عرض ورق خم شده است می سازند وبه آن شکل می دهند این بدین معنی است که ماهیت اولیه این مقطع از ورق فولادی است.
نبشی فابریک: این نوع نبشی ازهمان ابتدای فرآیند تولید به شکل نبشی از خط تولید خارج می گردد .

نبشـی ها از لحاظ نوع ظاهری به دونوع تقسیم می شوند که با توجه به ظاهر آن می توان متوجه تفاوت آنها شد

  • نبشی بال مساوی
  • نبشی بال نامساوی

نبشی بال مساوی:
همانگونه که از اسمش مشخص است پروفیل هایی که دو بال قائم آن ها یکسان و همراه با حرف ال تنها (L ) یک عدد درج شده باشد پروفیل بال مساوی گویند. بعنوان مثال علامت L300 نشان دهنده پروفیل با بال مساوی و سایز ۳۰۰ میلیمتر می باشد.

نبشی بال نامساوی:
در برخی موارد امکان استفاده از پروفیل با بال مساوی وجود ندارد به همین دلیل از نوع نامساوی آن استفاده می گردد. این نوع محصول با استاندارد های ST37 و ST52, ST44 در بازار موجود می باشد که در نقشه ی ساختمان با درج سایز هر دو بال در کنار حرف L مشخص می شود. بعنوان مثال L 300*200 نشان دهنده پروفیل با دو بال به اندازه های ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیمتر می باشد.

گل ورق چیست؟

وجود گل ( به انگلیسی : Spangle ) به دلیل وجود ناخالصی در روی هنگام کریستال شدن روی مذاب بر روی ورق سرد ( روغنی ) میباشد. علت تولید کالاهای بدون گل به دلیل مسایل محیط زیست میباشد و در آینده تمامی کالاهای گالوانیزه بدون گل خواهد بود. در کل سه نوع گل وجود دارد : مدل بی گل ( به انگلیسی : Zero Spangle ) ، مدل گل ریز ( به انگلیسی : Minimum Spangle ) و مدل گل دار ( به انگلیسی : RegularSpangle ).

اصطلاح گل یک  ویژگی ظاهری برای تشخیص ورق های گالوانیزه محسوب می شود.اصطلاحا ورق های کاشان گل درشت و ورق های هفت الماس گل ریز هستند.این در حالی است که ورق های شهرکرد یا کره ای بدون گل هستند.

کوتینگ رایج در ورق های گالوانیزه عدد ۱۲۰  میکرون (گرم بر متر مربع)است.این یعنی در هر متر مربع از ورق گالوانیزه ۱۲۰ گرم فلز روی روی سطح ورق فولادی اندود شده است..

همانطور که مشخص است هر چه مقدار کوتینگ ورق گالوانیزه بیشتر باشد مقاومت آن نسبت به خوردگی و فرسایش بیشتر می شود.

همانطور که بیان شد، مهم ترین ویژگی ورق های گالوانیزه مقاومت مناسب آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. اما این ورق ها دارای ویژگی های دیگری نیز هستند. برای مثال هنگام تشکیل کریستال های فلز روی بر روی سطح ورق، ناخالصی های موجود در مذاب روی (زینک) باعث ایجاد یک سری عیوب و زائده بر روی سطح ورق گالوانیزه شده که به عنوان گل گالوانیزه یا Spangle گفته می شود.

گل درشت گل متوسط گل ریز بدون گل 

درست روی اندود نشود گل درشت میشود. 

فولاد هوتخش سبا

مشاوره رایگان با کارشناسان حرفه ای

مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای که در زمینه آهن‌آلات فعالیت می‌کنند و می‌توانند به شما در انتخاب بهترین آهن‌آلات ، شما را راهنمایی کنند.

پیدا کردن بهترین قیمت برای آهن‌آلات

مشاوران با تحلیل بازار و مقایسه قیمت‌های مختلف، به شما می گویند از کجا و چگونه آهن‌آلات خود را بخرید تا کمترین هزینه را پرداخت کنید و افزایش سود داشته باشید.

اطمینان از کیفیت و استاندارد خرید

مشاوران می‌توانند با بررسی مشخصات فنی و گواهی‌نامه‌های آهن‌آلات، به شما تضمین کنند که آهن‌آلاتی که خریده‌اید مطابق با نیازها و استانداردهای مورد انتظار شما هستند.

وتینگ ورق گالوانیزه چیست؟

کوتینگ (به انگلیسی : Coatting ) میزان پوشش روی در دو سطح ورق بوده و واحد آن gr/m2 می باشد.
با توجه به اینکه ورق گالوانیزه از ورق سرد تولید می شود، به نحوی که باید تمامی سطح ورق با عبور از وان مذاب، با فلز روی پوشانده شده و این لایه باعث می شود ورق در مواجهه با رطوبت مقاوم گردیده و از زنگ زدگی و خورندگی آن جلوگیری می شود.
درجه کوتینگ در ایران: ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۸۰، ۲۲۰، ۲۷۵ می باشد. بر اساس استانداردهای بین المللی بازه تولید کوتینگ ورق گالوانیزه شامل ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۸۰، ۲۰۰، ۲۲۵، ۲۷۵، ۳۵۰، ۴۵۰، ۶۰۰ و ۷۲۵ می باشد.
هر چقدر کوتینگ ورق گالوانیزه بیشتر باشد کیفیت،دوام و ماندگاری ورق گالوانیزه بیشتر خواهد بود.
طبیعتا کوتینگ ورق عامل مهمی در تعیین قیمت ورق گالوانیزه خواهد بود و یکی از اساسی ترین عموال اختلاف قیمت بین برندهای مختلف ورق گالوانیزه عدد کوتینگ آن خواهد بود.
عدد کوتینگ ورق های گالوانیزه چینی معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ است.اکثر برندهای ایرانی کوتینگ ۱۲۰ تا ۱۸۰ دارند.
در حالی که این میزان کوتینگ برای ورق های ژاپنی، کره ای، هندی و نمونه های تولید شده در سایر کشورها به ۱۸۰ و حتی بالاتر نیز می رسد.
در نظر داشته باشید که درجه کوتینگ ۱۰۰ و ۸۰ بهتر است برای موارد غیر بحرانی و معمولی یا حتی موقت بکار رود. استاندارد درجه کوتینگ توصیه شده برای ضخامت های مختلف را می توانید در جدول استاندارد مشاهده کنید.

گل ورق گالوانیزه چیست؟

عدم وجود یا وجود گل ( به انگلیسی : Spangle ) در ورق گالوانیزه به دلیل وجود ناخالصی در روی هنگام کریستال شدن فلز روی مذاب بر روی ورق سرد ( روغنی ) می باشد.
علت تولید کالاهای بدون گل به دلیل مسایل محیط زیستی بوده و در آینده تمامی کالاهای گالوانیزه بدون گل خواهد بود.
در کل سه نوع گل وجود دارد : مدل بی گل ( به انگلیسی : Zero Spangle ) ، مدل گل ریز ( به انگلیسی : Minimum Spangle ) و مدل گل دار ( به انگلیسی : RegularSpangle )
اصطلاح گل یک ویژگی ظاهری برای تشخیص برندهای مختلف ورق های گالوانیزه محسوب می شود.اصطلاحا ورق های کاشان گل درشت و ورق های هفت الماس گل ریز هستند.این در حالی است که ورق های شهرکرد یا کره ای بدون گل هستند

با ما در ارتباط باشید

ورق گالوانیزه

‌ورق‌های فلزی معمولاً در معرض خوردگی و فرسودگی قرار دارند و به مرور زمان، دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند. متخصصان عرصه‌ی فلز به این نتیجه رسیده‌اند که با روی‌اندودکردن (گالوانیزه‌کردن) ورق‌های فولادی، آسیب و خوردگی آن‌ها به حداقل می‌رسد.


مزایا

مهم‌ترین ویژگی این نوع ورق، استحکام بسیار زیاد در برابر انواع خوردگی و فرسودگی است. ورق‌های گالوانیزه، بهترین مقاومت را در برابر محیط‌های اسیدی و مرطوب دارند؛ در نتیجه، در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این مسئله، مزایای دیگر ورق گالوانیزه به شرح زیر است:
• هزینه‌ی کمتر نسبت به سایر ورق‌های فولادی
• طول عمر حدود ۳۰ سال که در مقایسه با ورق‌های فولادی دیگر، بسیار خوب و قابل‌ قبول است.
• مقاومت مثال‌زدنی در برابر آسیب‌های فیزیکی ریز و کوچک
• امکان آماده‌سازی در سریع‌ترین زمان ممکن
• بررسی آسان ایمنی (با بررسی سطح ورق به صورت چشمی می‌توانیم مطمئن شویم که ورق سالم است.)

 معایب

• برجسته‌ترین عیب ورق‌های گالوانیزه، مشکلات و سختی‌های مربوط به جوشکاری آن‌ها است. انجام جوشکاری این نوع از ورق، تا حدودی پیچیده و تخصصی است و بر اثر آن، گازهای سمی و خطرناکی در محیط پخش می‌شود که در درازمدت باعث آسیب‌های جدی به دستگاه تنفسی و ریه‌های تکنسین‌ها می‌شود.

درخواست تماس

Blank Form (#3)